Vacature Teamleider Financiën en Inkoop

Teamleider Financiën en Inkoop in Pijnacker

Teamleider Financiën en Inkoop (32-36 uur)

Opdrachtnummer 23637 Opdrachtgever Gemeente Pijnacker Nootdorp Datum 18 maart 2024 tot 18 september 2024 Uren per week voor 34 uur per week. Status

Open

Regio Zuid-Holland Functie type Finance, Interim management Sluitingsdatum 4 maart 2024 Verlengingsopties Ja, 2x 6 maanden.

Gemeente Pijnacker Nootdorp

Adres

-

Postcode

-

Plaats

Introductie

Voor de Gemeente Pijnacker Nootdorp zijn wij op zoek naar een Teamleider Financiën en Inkoop (32-36 uur).

Opdracht inhoud

Als Teamleider Financiën en Inkoop ben je lid van het MT van Bedrijfsvoering waarin je o.a. meedenkt over de vertaling van de visie naar de uitvoering van de afdeling en zorgt voor kennis en capaciteit om een goed antwoord te geven op de verschillende opgaves en financiële vraagstukken binnen Pijnacker-Nootdorp. Je vervangt het afdelingshoofd op strategische dossiers. Daarnaast ben je de directe adviseur van de portefeuillehouder Financiën en voor het Gemeentelijk Management Team. Jouw functie kent een hoog politiek en economisch afbreukrisico.

Je bent een belangrijke speler die een belangrijke bijdrage levert voor onze toekomstbestendige gemeente, met een evenwicht tussen beleid, organisatie en middelen. Je eerste aandacht gaat uit naar de professionele advisering ambtelijk en bestuurlijk, relaties onderhouden met collega teamleiders en GMT leden, de juiste medewerker op de juiste plek in het team en inhoudelijke ontwikkeling van je medewerkers. Jij draagt met jouw rol bij aan het verder professionaliseren en vernieuwen van de organisatie en bent enthousiast om mee te werken aan een stevige financiële toekomstgerichte gemeente.

De gemeente is financieel goed in control en dat inzicht willen wij uiteraard behouden. Financiën is een belangrijke schakel in onze organisatie en dat wordt ook zo gezien.

In deze rol krijg je de kans om jouw team zowel op individueel- als op dienstverleningsniveau door te ontwikkelen. Je wordt enthousiast van het ontwikkelen van een visie over hoe het team bij kan dragen aan de professionalisering van de gemeente. Je bent in staat deze visie te vertalen naar praktische doelen en te behalen resultaten. Je kan zowel je inhoudelijke kennis van de financiën als je leiderschapsvaardigheden inzetten om een succes te maken van de door jou ingezette koers. Je vindt het een uitdaging om de financiële functies nog beter aan te laten sluiten op de opgaven van de gemeenten.

Organisatie

De gemeente Pijnacker-Nootdorp is een groeigemeente, de komende jaren neemt het inwoneraantal toe van 55.000 naar 65.000. We werken de komende jaren aan grote projecten op het gebied van woningbouw, bedrijventerreinen, infrastructuur, voorzieningen, natuur en recreatie. Het ondernemersklimaat wordt gekenmerkt door innovatieve ondernemers die vooruitlopen op het gebied van warmtetransitie en duurzaamheid. Wonen in Pijnacker-Nootdorp is aantrekkelijk vanwege de goede voorzieningen en de prettige ligging in het groen met uitstekende verbindingen naar Den Haag en Rotterdam.

De ambtelijke organisatie bestaat uit circa 425 medewerkers. De organisatiecultuur kenmerkt zich door een informeel karakter, vertrouwen en veel ruimte voor eigen inbreng en ontwikkeling. Onze medewerkers voelen zich gewaardeerd en zijn trots op de organisatie waarvoor zij werken.

De functie van Teamleider Financiën en Inkoop valt binnen de afdeling Bedrijfsvoering (BDV). BDV zorgt ervoor dat het bestuur, management en medewerkers van gemeentelijke organisatie goed worden ondersteund en geadviseerd op het gebied van Financiën, Inkoop, Juridische Zaken en Personeel & Organisatie.

Als Teamleider Financiën en Inkoop geef je als expert leiding aan een team van professionals, ben je verantwoordelijk voor de dienstverlening van het team en geef je sturing aan een team van ongeveer 20 medewerkers.

Competenties

  • Je bent analytisch en cijfermatig sterk;
  • Je werkt zorgvuldig en gestructureerd;
  • Je bent communicatief sterk: je bent duidelijk en overtuigend;
  • Je hebt een drang tot innovatie;
  • Je bent in staat om moeiteloos te schakelen tussen operationeel, tactisch en strategisch niveau;
  • Je stijl van leidinggeven kenmerkt zich door coachen, motiveren en inspireren.

Eisen en wensen

  1. Je beschikt over een afgeronde opleiding op minimaal hbo-bachelor niveau in de richting van financiën of control;
  2. Je hebt minimaal 3 jaar aantoonbare werkervaring in de afgelopen 5 jaar als Teamleider Financiën bij een gemeentelijke organisatie;
  3. Je gebruikt je eigen laptop en mobiel;
  4. Je beschikt over aantoonbare werkervaring met het opstellen van P&C documenten (benoem dit duidelijk in het cv);
  5. Je hebt aantoonbare werkervaring met de BBV en inkoopprocessen, benoemd duidelijk waar dit is opgedaan;
  6. Je hebt aantoonbare werkervaring met een leidinggevende rol binnen een gemeente of non-profit organisatie (benoem dit duidelijk in het cv);
  7. Je beschikt over aantoonbare werkervaring met het financieel pakket Key2Fin.

11 maart as.

Overige informatie

Daarom zijn we benieuwd naar wie jij bent! Reageer via de onderstaande button op deze opdracht. Nog geen profiel? Deze maak je heel makkelijk en snel aan. Nadat jij je interesse kenbaar hebt gemaakt zullen wij contact met je opnemen. Ten aanzien van referenties vragen wij: naam, bedrijf en telefoonnummer. Je wordt beoordeeld op zowel eisen als wensen. Wanneer er niet wordt voldaan aan een eis, komt je niet in aanmerking voor de opdracht (knock-out). Daarnaast wordt er beoordeeld op diverse wensen. In je aanbieding moeten eisen en wensen plus de mate waarin hieraan voldaan wordt expliciet benoemd worden. Heb je over deze opdracht of andere opdrachten vragen? Neem dan contact op via of of vul het contact formulier in.

Een indicatie van je uurtarief voor deze opdracht zien wij graag in je reactie op deze opdracht. ZP&co werkt in opdracht van de externe opdrachtgevers met uurtarieven inclusief reis en verblijfkosten, exclusief BTW.
Indien je geen ZZP'er bent kun je ook reageren. Wij bieden je dan, voor de periode van de opdracht, een marktconform salaris.
Nadere informatie verkrijgbaar bij team ZP&co . ZP&co is een bemiddelingsorganisatie/coöperatie voor ZZP'ers met een HBO+ werk-denkniveau. Wij hebben geen winstdoelstelling. Jij als Zelfstandig Professional staat centraal in onze coöperatie. Doe mee en word lid. Bedrijven die op zoek zijn naar ZZP'ers. Wij hebben ze. Met een achterban van ruim 14.000 ZZP'ers heeft de coöperatie altijd een oplossing.



Functie:teamleider financiën & inkoop
Startdatum:25-02-2024
Ervaring:Ervaren
Educatielevel:HBO
Contracttype:Freelance
Salaris:onbekend – onbekend
Uren per week:32 – 36

Heb je interesse in deze vacature en wil je graag op deze functie solliciteren? Neem dan contact op met Gemeentekantoor Pijnacker via onbekend of onbekend. Of bezoek hun website onbekend.

Deel de vacature:

Redactie Zoetermeerkrant

Leuk dat je een van de recent geplaatste vacatures hebt geopend via de zoetermeerkrant. Hopelijk vind je een baan die bij je past en waar je gelukkig van wordt!

  1. Vacatures Zoetermeer
  2. Teamleider Financiën en Inkoop Gemeentekantoor Pijnacker 25-02-2024

Bekijk ook andere vacatures