Geestelijke Gezondheidszorg en Maatschappelijke dienstverlening (GGMD) voor Doven en Slechthorenden zoekt een
Lid Raad van Toezicht GGMD
Stichting GGMD voor Doven en Slechthorenden is gespecialiseerd in Geestelijke Gezondheidszorg en Maatschappelijke Dienstverlening voor doven en slechthorenden. Cliënten van GGMD hebben gemeen dat zij klachten ervaren die gerelateerd zijn aan het gehoor of oor, zoals: doof- of slechthorendheid, doof-blind, Tinnitus (oorsuizen), Ménière (duizeligheid) of Hyperacusis (overgevoeligheid). GGMD biedt behandeling (GGZ), begeleiding (maatschappelijk werk, woon- en gezinsbegeleiding) en training (o.a. communicatietrainingen).
Met ruim 200 gepassioneerde professionals in het land, ondersteund door de afdeling bedrijfsvoering (Zoetermeer) en het centraal bureau (Utrecht) werken wij dagelijks aan een positieve gezondheid van onze cliënten. Ondanks de omvang is GGMD vanwege de diverse diensten, locaties en financieringsstromen een relatief complexe organisatie. De komende tijd zal hierop een nadere oriëntatie plaatsvinden.
GGMD kenmerkt zich ook door de tweetaligheid van de organisatie, een deel van onze collega's weet namelijk hoe het is om doof of slechthorend te zijn.
GGMD zoekt een lid van de Raad van Toezicht met aantoonbare affiniteit voor de doelgroep, die zicht heeft op de ontwikkelingen in de ggz en maatschappelijke ondersteuning en kennis heeft van innovaties zowel op technologisch als inhoudelijk gebied. Wanneer de kennis van de doelgroep er nog niet is, dan is het lid bereid om er kennis van te nemen en om zich blijvend te verdiepen in de ontwikkelingen bij de doelgroep. Het nieuwe lid zal zitting nemen in de Commissie Kwaliteit en Veiligheid.
Ontwikkelingen en agenda
De geestelijke gezondheidszorg en daarmee ook GGMD verkeert in een continue staat van verandering met veel uitdagingen binnen een veeleisende context die invloed hebben op de strategische keuzes voor de organisatie. De sector wordt uitgedaagd om met minder mensen en middelen steeds meer kwaliteit te leveren. Deze en andere externe ontwikkelingen, zoals een toename en verzwaring van de zorgvraag in samenhang met de betaalbaarheid van de zorg, krapte op de arbeidsmarkt en de noodzaak om met partners in de zorgketen te gaan samenwerken, vragen om een heldere visie en een haalbare strategie waarin een toenemende aandacht voor innovatie, technologie en digitalisering noodzakelijk zijn.
De Raad van Toezicht heeft geconstateerd dat GGMD een professionalseringsslag te gaan heeft, met name ook om externe en financiële ontwikkelingen het hoofd te bieden. Eind 2022 is een interim bestuurder aangesteld en een interim-directeur financiën. Zij zijn gestart met de opdracht het fundament van de organisatie te verstevigen. Het accent daarin heeft zich sterk gericht op de operationele (door) ontwikkeling, met oog voor financiële haalbaarheid en continuïteit en strategie voor de langere termijn en met visie op de toekomst.
Een ander onderdeel van de agenda voor de komende jaren richt zich op het neerzetten van een professionele en transparante governance, die mede leidt tot een versterking van de contacten met de Ondernemingsraad en Cliëntenraad. Voor de komende tijd vragen deze ontwikkelingen, de doorontwikkeling en het borgen daarvan bijzonder aandacht, dus ook van de Raad van Toezicht als sparringpartner voor de Bestuurder.
Algemeen profiel Raad van Toezicht
Het functioneren van de RvT is gebaat bij een evenwichtige en diverse samenstelling. De individuele leden dienen elkaar qua kennis, expertise en persoonlijkheidskenmerken aan te vullen en te versterken.
Het profiel voor de RvT dient ertoe te leiden dat de RvT zodanig is samengesteld dat;
Profiel lid Commissie Kwaliteit & Veiligheid
Honorarium
GGMD hanteert de Zorgbrede Governancecode die het kader vormt voor het handelen van de Raad van Toezicht en de Raad van Bestuur. Honorering vindt plaats conform de richtlijnen van de WNT. GGMD is een klasse IV-organisatie volgens de WNT.
Voor aanvullende informatie kunt u contact opnemen met Trudy Prins, voorzitter van de Renumeratiecommissie via telefoonnummer 7.
Indien u na het lezen van de informatie geïnteresseerd bent en meent te voldoen aan de gestelde eisen en verwachtingen, kunt u uw belangstelling tot 7 november kenbaar maken door uw CV en motivatie te sturen ter attentie van , bestuurssecretaris .
Functie: | geestelijke gezondheidszorg maatschappelijk dienstverlening |
Startdatum: | 17-10-2023 |
Ervaring: | Ervaren |
Educatielevel: | HBO |
Contracttype: | Freelance |
Salaris: | onbekend – onbekend |
Uren per week: | 1 – 40 |
Heb je interesse in deze vacature en wil je graag op deze functie solliciteren? Neem dan contact op met Geestelijke Gezondheidszorg en Maatschappelijke Dienstverlening via onbekend of onbekend. Of bezoek hun website onbekend.
Deel de vacature:
Redactie Zoetermeerkrant
Leuk dat je een van de recent geplaatste vacatures hebt geopend via de zoetermeerkrant. Hopelijk vind je een baan die bij je past en waar je gelukkig van wordt!
Altijd op de hoogte van het laatste nieuws in gemeente Zoetermeer via Zoetermeerkrant.nl.
Vind woningen, vacatures, bekijk 112 meldingen en zie wanneer evenementen plaatsvinden op Zoetermeerkrant.nl.
© Zoetermeerkrant.nl is een merk van Krant.News Regionale nieuws groep.