Vacature Business Analist

Business Analist in Zoetermeer

Logo Samenwerkingsorganisatie Beroepsonderwijs Bedrijfsleven

Business analist

Vacaturenummer: 62
Omvang: 32 - 40 uur

Op zoek naar een dynamische rol waarin je jouw passie voor analyseren en probleemoplossing kunt toepassen? Ben je een enthousiaste business analist met de drive om bedrijfsprocessen te verbeteren en de behoeften van klanten en de business in kaart te brengen? Dan is de positie van business analist binnen ons team jouw volgende carrièrestap!

Jouw werk

We zijn op zoek naar een veelzijdige professional met een diepgaand begrip van klant- en gebruikersbehoeften, een sterke affiniteit met IT en een talent voor het ontrafelen van complexe (bedrijfs-)processen. Als business analist ben je de eerste schakel die de behoeften van onze klanten en de business valideert (de waarom-vraag) en deze vertaalt naar mogelijke oplossingsrichtingen (de wat-vraag). Je bent bedreven in het identificeren, analyseren en specificeren van requirements en toetst deze aan je collega's. Daarnaast analyseer en verbeter je bedrijfsprocessen.

Je speelt een cruciale rol in probleem- en procesanalyse, haalbaarheidsstudies, verandermanagement en de professionalisering van het vakgebied binnen onze organisatie. Ook ben je een gewaardeerde sparringpartner voor het management en werk je nauw samen met klantgroepmanagers en enterprise architecten. Je adviseert de procesverantwoordelijken over het verbeteren van bedrijfsprocessen en zet complexe vraagstukken gestructureerd uiteen. Je hebt oog voor de samenhang tussen missie, visie en strategie binnen de organisatie en vertaalt dit naar (hoog-over) functionele vereisten en oplossingen zonder de organisatie, mensen, rechtmatig- en doelmatigheid uit het oog te verliezen. Je werkt samen met andere experts en disciplines binnen het CIO-office, waaronder architecten en de information security officer. Als brug tussen deze experts en de business ben jij de drijvende kracht achter continue verbetering en effectieve oplossingen.

Wat maakt de functie zo boeiend

  • Je werkt aan complexe vraagstukken in een veelzijdige, soms politieke omgeving, waardoor geen dag hetzelfde is.
  • Je krijgt de kans om bij te dragen aan de groei van het vakgebied en jouw kennis te delen met anderen.
  • Je speelt een cruciale rol in het vormgeven van bedrijfsprocessen en het verbeteren van de klant- en gebruikerservaring: een rol met impact binnen de organisatie!

Waar kom je te werken

De functie valt binnen het CIO-office wat onderdeel uitmaakt van de afdeling Verandering & Realisatie. Binnen deze afdeling werken we niet alleen aan projecten en programma's, maar werken we ook mee aan programma-overstijgende zaken, waaronder risicomanagement, portfoliomanagement, issuemanagement en informatiemanagement. De afdeling focust zich op het verbeteren van project- en programmakwaliteit en het bevorderen van een datagedreven en digitaal geoptimaliseerde organisatie. Daarnaast streeft de afdeling naar verbeterde transparantie in organisatiewerkzaamheden en versterking van de informatiepositie als uitvoeringsorganisatie.

Het CIO-office zorgt ervoor dat de technologie van de organisatie aansluit bij de bedrijfsdoelstellingen en bijdraagt aan de groei en het succes van SBB. Het CIO-office adviseert het management en bestuur over projecten met een ICT-component. Ook worden projecten beoordeeld op kritieke momenten en is het CIO-office onder andere verantwoordelijk voor informatiebeveiligingsrichtlijnen en AVG-wetgeving, ontwikkeling van enterprise architectuur en digitaliseringsvisie, en het toetsen van het opdrachtenportfolio met een brede veranderopgave binnen de organisatie.

Wat breng je mee

Je past een breed scala aan technieken en werkwijze toe en hanteert een innovatieve denkwijze. Je beschikt over de juiste sensitiviteit die komt kijken binnen complexe, soms politiek geladen organisatorische omgevingen waar meerdere partijen samenwerken. Bovendien ben je goed op de hoogte van ontwikkelingen op het gebied van datagedreven werken en begrijp je de belangen van verschillende stakeholders op diverse niveaus.

Hiernaast zien we graag het volgende in jou terug:

  • Je hebt een afgeronde hbo-/wo-opleiding.
  • Je hebt tenminste 5 jaar ervaring op het gebied van business analyse.
  • Je hebt een 'open' blik en kunt schakelen tussen verschillende niveaus.
  • Klantgericht denken en brede kennis van het ICT-domein, de ontwikkelingen daarin en de betekenis ervan voor de business.
  • Je bent bekend met het vertalen van behoeften naar business requirements in een online omgeving met veel interne en externe belanghebbenden.
  • Ervaring bij een overheidsorganisatie is een pre.
  • Ervaring met procesmodellering is een pre.

Ons aanbod

Je komt te werken in een betrokken afdeling met een informele sfeer. We bieden je een functie met veel kansen voor persoonlijke en professionele ontwikkeling. Daarnaast bieden we:

  • Een salaris van minimaal €4.754,- en maximaal €6.116,- (schaal 12) bruto per maand bij een fulltime dienstverband. Inschaling vindt plaats op basis van opleiding en ervaring.
  • Je krijgt 27 vakantiedagen en bij een fulltime dienstverband bouw je 112,5 uur (ADV) per jaar op.
  • Een eindejaarsuitkering van 8,33% en vakantiegeld.
  • Een tegemoetkoming in jouw premie ziektekostenverzekering van €27,50 netto per maand.
  • Deelname aan een pensioenregeling bij ABP waarbij SBB 70% van de premie betaalt.
  • Het Individueel Keuzebudget (IKB). Zo kan je bijvoorbeeld na je indiensttreding eenmaal per jaar (november) ervoor kiezen om de eindejaarsuitkering en vakantiegeld maandelijks te laten uitbetalen (of een deel hiervan) en 5 verlofdagen verkopen, sparen of kopen.
  • Werk-privébalans: we bieden de mogelijkheid om in een 4x9 uur werkweek te werken.
  • Faciliteiten om hybride te werken en een thuiswerkvergoeding.
  • Een reiskostenvergoeding woon-werkverkeer.
  • Wij stimuleren duurzaam reizen; OV wordt bij ons volledig vergoed.
  • Een zakelijke telefoon en een laptop.
  • Aandacht voor jouw persoonlijke ontwikkeling; je kunt opleidingen en cursussen volgen via onze SBB Academie.
  • Een inwerkprogramma: wij werken met een mentorsysteem.
  • Een aanstelling voor de duur van een jaar, met uitzicht op een contract voor onbepaalde tijd bij goed functioneren.

Procedure

Heb je belangstelling voor deze functie en beschik je over de gevraagde kennis en vaardigheden? Reageer dan uiterlijk 25 februari 2024 door het sturen van een korte en gerichte motivatie en je curriculum vitae via de sollicitatiebutton. Heb je vragen over het sollicitatieproces? Stel ze gerust aan Ashni Balwant Gir, corporate recruiter, via 5 of via . Heb je vragen over de inhoud van deze vacature? Neem dan contact op met , , via 8 of .



Functie:business analist
Startdatum:08-02-2024
Ervaring:Ervaren
Educatielevel:HBO
Contracttype:Vast
Salaris:4754 – 6116
Uren per week:32 – 40

Heb je interesse in deze vacature en wil je graag op deze functie solliciteren? Neem dan contact op met Samenwerking Beroepsonderwijs Bedrijfsleven via onbekend of onbekend. Of bezoek hun website onbekend.

Deel de vacature:

Redactie Zoetermeerkrant

Leuk dat je een van de recent geplaatste vacatures hebt geopend via de zoetermeerkrant. Hopelijk vind je een baan die bij je past en waar je gelukkig van wordt!

  1. Vacatures Zoetermeer
  2. Business Analist Samenwerking Beroepsonderwijs Bedrijfsleven 08-02-2024

Bekijk ook andere vacatures