+31 (0)70 - 3819724
Opdrachtgever
Het programma 'Informatie Op Orde' (IOO) kent haar bestaansrecht als een reactie op de kabinetsreactie naar aanleiding van het rapport 'Ongekend Onrecht', waar de Parlementaire Onderzoekscommissie Kinderopvangtoeslag (POK) zich kritisch uitlaat over de wijze waarin zij tijdens het onderzoek zijn voorzien van informatie. Aansluitend daarop zien we over de afgelopen jaren een groeiende noodzaak binnen de Rijksoverheid, en ook het Ministerie van Financiën, voor het op orde krijgen en houden van de informatiehuishouding en de -voorziening(en) onder andere via de reeds aangenomen Wet Open Overheid (Woo) en de aankomende Archiefwet 2021. Via de Woo wordt er extra gestuurd op het Rijksbreed op orde brengen van de informatiehuishouding om zo de samenleving te faciliteren en meer vertrouwen te creëren in de overheid. Naar aanleiding van deze ontwikkelingen is er binnen het Ministerie van Financiën een tijdelijke programmadirectie IOO opgericht voor het duurzaam op orde brengen van de informatiehuishouding, alsook het verbeteren van de informatievoorziening. Het programma heeft onder andere de volgende hoofdtaken: het definiëren van verbetermaatregelen, transparant en open communiceren, verbeteren van kennis, houding en gedrag en dit verankeren in de organisatie, het afbakenen van de aard en omvang van de informatie en het verbeteren van de vindbaarheid en toegankelijkheid.
Project
De programmadirectie IOO omvat, naast de (plv.) programmadirecteur, drie programmamanagers voor de verschillende actielijnen en een staf (bestaande uit programmasecretaris, secretaris inkoop, controller, RC/QA, secretariaat, communicatie). De uitvoeringsDG'n Belastingdienst, Douane en Toeslagen hebben elk een eigen actieplan en programmateam met programmamanager. De programmadirectie stuurt in opdracht van de Bestuursraad op de realisatie van de plannen en verantwoordt hierover via een tweemaandelijkse rapportage aan de Bestuursraad van het ministerie van Financiën. De onderliggende programma's en projecten rapporteren hiervoor aan het programma IOO de voortgang.
Opdrachtomschrijving
Binnen de programmadirectie is behoefte aan een allround junior inkoper ter ondersteuning van het stafbureau. De allround junior inkoper zal zich vooral bezighouden met werkzaamheden rondom externe inhuur en inkoop op operationeel (ondersteunen van stafzaken o.a. planning interne externe bijeenkomsten, onboarden van nieuwe medewerkers, kleine bestellingen etc.) en tactisch niveau. Dit betreft veelsoortige en complexe processen. De allround junior inkoper voert de operationele taken uit, zet de inhuurtrajecten in gang en bewaakt de voortgang. Dat gebeurt in nauw overleg met de betrokken collega's binnen het team. De allround junior inkoop werkt nauw samen met de huidige secretaris inkoop en de programmasecretaris binnen het team. Samen vormen zij de ogen en oren van het team.
Kennis, ervaring, competenties en vaardigheden
Wij zoeken iemand die hands-on is. Je hebt mensenkennis, ziet waar de behoefte ligt binnen het team en je werkt nauwkeurig. Ook ben je leergierig en wil je graag een betrouwbare gesprekspartner zijn voor je directeur, je collega's en externe partijen. Humor en collegialiteit zijn belangrijke uitgangspunten binnen het team. Je komt te werken in een politiek-bestuurlijke omgeving die uitdaagt: er spelen veel belangen, er gebeurt veel tegelijkertijd en werkprocessen kunnen soms weerbarstig zijn. Als secretaris kun je je op deze plek volop verder ontwikkelen en zal je goede begeleiding krijgen bij de start.
Kennis, ervaring en vaardigheden
Wij vinden het belangrijk dat de kandidaat voldoet aan de gevraagde kennis en ervaring zoals hierboven beschreven, bovenal zoeken wij naar iemand die:
• In staat is om geheel zelfstandig werkzaamheden uit te voeren en prioriteiten te stellen;
• Beschikt over goede communicatieve vaardigheden, zowel schriftelijk als mondeling.
• Een echte teamspeler is,
• Plezier haalt uit complexe processen (met name op het terrein van inkoop) enhet traject tot een goed resultaat weet te brengen.
• Flexibel is en oog voor detail heeft.
• Proactief is;
• Procesmatig kan denken;
• Over een dosis gezonde ambitie en nieuwsgierigheid beschikt.
Daarbij horen de volgende competenties:
• Accuraat werken
• Flexibiliteit
• Integriteit
• Klantgerichtheid
• Politiek-bestuurlijke sensitiviteit
• Samenwerken
• Zelfontwikkeling
Informatie
Kom in contact
+31 (0)70 - 3819724Functie: | inkoper ministerie |
Startdatum: | 04-02-2024 |
Ervaring: | Ervaren |
Educatielevel: | HBO |
Contracttype: | Freelance |
Salaris: | onbekend – onbekend |
Uren per week: | 36 – 36 |
Heb je interesse in deze vacature en wil je graag op deze functie solliciteren? Neem dan contact op met Pro 10 B.V.;Pro 10, Partners in Procurement & Tendering;ProTen, Procurement & Tenderpartne via onbekend of onbekend. Of bezoek hun website onbekend.
Deel de vacature:
Redactie Zoetermeerkrant
Leuk dat je een van de recent geplaatste vacatures hebt geopend via de zoetermeerkrant. Hopelijk vind je een baan die bij je past en waar je gelukkig van wordt!
Altijd op de hoogte van het laatste nieuws in gemeente Zoetermeer via Zoetermeerkrant.nl.
Vind woningen, vacatures, bekijk 112 meldingen en zie wanneer evenementen plaatsvinden op Zoetermeerkrant.nl.
© Zoetermeerkrant.nl is een merk van Krant.News Regionale nieuws groep.