Vacature WOO-Jurist

WOO-Jurist in Pijnacker

Woo-Jurist

Opdrachtnummer 22293 Opdrachtgever Gemeente Pijnacker Nootdorp Datum 5 februari 2024 tot 5 juli 2024 Uren per week voor 24 uur per week. Status

Open

Regio Zuid-Holland Functie type Beleids- en Adviesdiensten, Juridisch Sluitingsdatum 19 januari 2024 Verlengingsopties Ja, 2x 2 maanden.

-

Introductie

Voor de Gemeente Pijnacker Nootdorp zijn wij op zoek naar een Woo-Jurist.

Opdracht inhoud

In deze functie ben jij binnen het team verantwoordelijk voor de behandeling van de Woo-verzoeken. Je wordt daarbij (inhoudelijk) ondersteund door een externe partij. Als Woo-jurist ben je contactpersoon en sparringpartner voor deze externe partij en de interne collega's. Ook verzorg jij de coördinatie en afhandeling van het gehele Woo-proces.

Daarnaast ben je eventueel inzetbaar bij de afhandeling van aansprakelijkstellingen. Jij bent dus een collega die het heerlijk vindt om te schakelen tussen verschillende dossiers en sterk is in het bewaken van meerdere processen en termijnen. Een proces van A tot Z tot een goed eindresultaat laten komen, is voor jou geen probleem!

Organisatie

De gemeente Pijnacker-Nootdorp is een groeigemeente, de komende jaren neemt het inwoneraantal toe van 55.000 naar 65.000. We werken de komende jaren aan grote projecten op het gebied van woningbouw, bedrijventerreinen, infrastructuur, voorzieningen, natuur en recreatie. Het ondernemersklimaat wordt gekenmerkt door innovatieve ondernemers die vooruitlopen op het gebied van warmtetransitie en duurzaamheid. Wonen in Pijnacker-Nootdorp is aantrekkelijk vanwege de goede voorzieningen en de prettige ligging in het groen met uitstekende verbindingen naar Den Haag en Rotterdam.

De ambtelijke organisatie bestaat uit circa 425 medewerkers. De organisatiecultuur kenmerkt zich door een informeel karakter, vertrouwen en veel ruimte voor eigen inbreng en ontwikkeling. Onze medewerkers voelen zich gewaardeerd en zijn trots op de organisatie waarvoor zij werken. Je maakt deel uit van het team Juridische Zaken binnen de afdeling Bedrijfsvoering. De afdeling Bedrijfsvoering zorgt ervoor dat het bestuur, management en medewerkers van gemeentelijke organisatie goed worden ondersteund en geadviseerd op het gebied van Financiën, Control, Inkoop, Juridische Zaken en Personeel & Organisatie. Het team Juridische zaken heeft als core business het behandelen van Woo-verzoeken, aansprakelijkstellingen en het leveren van juridische adviezen aan het bestuur en interne collega's.

Het team bestaat uit twee gedreven juristen die met elkaar en de afdelingen samenwerken en ook binnen de regio een rol hebben als het om regionale projecten gaat. Ook de klachtencoördinator/mediator maakt deel uit van dit team.

Competenties

  • Je bent communicatief sterk en sociaal vaardig;
  • Je werkt nauwkeurig en accuraat;
  • Je schrijft foutloos Nederlands;
  • Je kunt mensen enthousiasmeren en weet de juridische werkelijkheid ook aan niet-juristen uit te leggen. Je kunt overtuigen in de juridische risico's maar kijkt tegelijkertijd ook naar oplossingen die wel passen;
  • Je beschikt over politiek-bestuurlijke sensitiviteit.

Eisen en wensen

  1. Je gebruikt je eigen laptop en mobiel;
  2. Je beschikt over een afgeronde opleiding op minimaal hbo bachelor niveau in de richting van Nederlands recht;
  3. Je hebt aantoonbare werkervaring als jurist bij een overheidsorganisatie als behandelaar van Woo-verzoeken;
  4. Je beschikt over aantoonbare werkervaring als jurist bij een decentrale overheidsorganisatie;
  5. Je hebt minimaal 1 jaar (fulltime) of minimaal 2 jaar (parttime) aantoonbare werkervaring in de afgelopen 3 jaar als behandelaar van Wob/Woo-verzoeken;
  6. Je beschikt over aantoonbare werkervaring in de afgelopen 10 jaar op het gebied van de afhandeling van aansprakelijkstellingen.

Overige informatie

Daarom zijn we benieuwd naar wie jij bent! Reageer via de onderstaande button op deze opdracht. Nog geen profiel? Deze maak je heel makkelijk en snel aan. Nadat jij je interesse kenbaar hebt gemaakt zullen wij contact met je opnemen. Ten aanzien van referenties vragen wij: naam, bedrijf en telefoonnummer. Je wordt beoordeeld op zowel eisen als wensen. Wanneer er niet wordt voldaan aan een eis, komt je niet in aanmerking voor de opdracht (knock-out). Daarnaast wordt er beoordeeld op diverse wensen. In je aanbieding moeten eisen en wensen plus de mate waarin hieraan voldaan wordt expliciet benoemd worden. Heb je over deze opdracht of andere opdrachten vragen? Neem dan contact op via of of vul het contact formulier in.

Een indicatie van je uurtarief voor deze opdracht zien wij graag in je reactie op deze opdracht. ZP&co werkt in opdracht van de externe opdrachtgevers met uurtarieven inclusief reis en verblijfkosten, exclusief BTW.
Indien je geen ZZP'er bent kun je ook reageren. Wij bieden je dan, voor de periode van de opdracht, een marktconform salaris.
Nadere informatie verkrijgbaar bij team ZP&co . ZP&co is een bemiddelingsorganisatie/coöperatie voor ZZP'ers met een HBO+ werk-denkniveau. Wij hebben geen winstdoelstelling. Jij als Zelfstandig Professional staat centraal in onze coöperatie. Doe mee en word lid. Bedrijven die op zoek zijn naar ZZP'ers. Wij hebben ze. Met een achterban van ruim 14.000 ZZP'ers heeft de coöperatie altijd een oplossing.



Functie:woo jurist
Startdatum:12-01-2024
Ervaring:Ervaren
Educatielevel:HBO
Contracttype:Freelance
Salaris:onbekend – onbekend
Uren per week:24 – 24

Heb je interesse in deze vacature en wil je graag op deze functie solliciteren? Neem dan contact op met Gemeentekantoor Pijnacker via onbekend of onbekend. Of bezoek hun website onbekend.

Deel de vacature:

Redactie Zoetermeerkrant

Leuk dat je een van de recent geplaatste vacatures hebt geopend via de zoetermeerkrant. Hopelijk vind je een baan die bij je past en waar je gelukkig van wordt!

  1. Vacatures Zoetermeer
  2. WOO-Jurist Gemeentekantoor Pijnacker 12-01-2024

Bekijk ook andere vacatures