Vacature Business Controller Sociaal Domein

Business Controller Sociaal Domein in Zoetermeer

Business Controller Sociaal Domein

Financiën & Control

Schaal 12

€6.470

24 - 36 uur

Sluit op: 23-10-2023

Ben jij een financieel expert met een passie voor het sociale domein? Heb je uitstekende analytische vaardigheden en een scherp oog voor het optimaliseren van financiële processen? Dan zijn wij op zoek naar jou! Als je graag een verbindende rol pakt en met je inbreng een verschil wil maken, dan is dit de perfecte plek. Met deze functie krijg je een verantwoordelijke financiële rol binnen de organisatie van de gemeente Zoetermeer, waarbij je binnen een team van betrokkenen meewerkt aan grote financiële projecten en de zinvolle besteding van aanzienlijke budgetten.

Dit is wat we je bieden

Jouw uitdaging

Pionieren, samenwerken en oplossingsgericht werken in een omgeving waar politiek en actualiteit centraal staan. Dat zijn de uitgangspunten als je werkt bij de afdeling Financiën & Control (F&C), team Advies. Hier ondersteunen en adviseren we directeuren en budgethouders over budgettaire aangelegenheden in relatie tot de doelen waar de organisatie voor staat. Als (senior) business controller ben je het financiële geweten en volg je nauwgezet en met een positief kritische grondhouding de activiteiten van de afdeling Sociaal Domein. Je analyseert niet alleen financiële cijfers maar ziet de bredere context waarin deze cijfers zich bevinden. Met jouw proactieve houding, uitstekende communicatieve vaardigheden en scherp analytisch vermogen ben jij niet alleen een goede controller maar ook een gewaardeerde adviseur.

Wat ga je doen:

  • Samen met jouw collega's werk je aan het verzorgen van de planning en control rapportages en draag je bij aan de ontwikkeling en professionalisering van de afdeling Financiën & Control
  • Je analyseert financiële- en beleidsvraagstukken en brengt jouw visie actief over, waardoor je een essentiële rol speelt bij beleidskeuzes en de vormgeving van management- en stuurinformatie
  • Het zorgdomein jeugd wordt jouw primaire aandachtsgebied, waarbij je een actieve rol speelt in de samenwerking met andere gemeenten binnen de regio Haaglanden (H10)
  • Je creëert overzicht in een hectische omgeving en helpt de afdeling bij het stellen van prioriteiten op basis van jouw analyses

Dit zijn wij

De afdeling Financiën & Control kent 3 teams: Administratie, Expertise en Advies (in totaal ongeveer 90 medewerkers). De vacature valt onder het team Advies dat uit 27 medewerkers bestaat. De sfeer binnen F&C is goed. Alle medewerkers staan voor elkaar klaar en voelen zich gecommitteerd aan een gezamenlijke opgave.

Dit ben jij

De ideale kandidaat voor deze functie is een financieel expert met een uitstekend analytisch vermogen en een scherp oog voor de optimalisatie van financiële processen. Daarnaast beschik je over een brede blik op business control en ben je nieuwsgierig en in staat om verder te kijken dan alleen financiële uitkomsten. Je bent een sparringpartner voor het management en hebt een proactieve en innovatieve houding om collega's te enthousiasmeren en draagvlak te creëren. Met je klant- en oplossingsgerichte instelling, politieke sensitiviteit, affiniteit met zorg(financiering) en sterke communicatieve vaardigheden, maak je het verschil. Tot slot ben je bereid om jezelf voortdurend te verbeteren en neem je actief deel aan seminars en kennismeetings.

Dit neem je mee

  • Aantoonbaar HBO/WO werk- en denkniveau
  • Minimaal 3 jaar werkervaring die van toegevoegde waarde is in deze functie
  • Ervaring of affiniteit met vraagstukken uit het sociaal domein
  • Proactieve houding, resultaatgericht en stressbestendig
  • Uitstekende analytische en communicatieve vaardigheden
  • Goede beheersing van de Nederlandse taal, zowel verbaal als in geschreven tekst

Enthousiast?

Stuur dan een recent CV (en optioneel een motivatiebrief) in via de sollicitatie-knop voor de sluitingsdatum van maandag 23 oktober. De eerste gesprekken zullen plaatsvinden op 25 oktober. Een ontwikkelassessment kan onderdeel uitmaken van de procedure. Interne kandidaten hebben bij gelijke geschiktheid altijd voorrang op externe kandidaten.

Inschaling
Je salaris bedraagt minimaal €4.020,- (schaal 11) als medior en, afhankelijk van de al opgedane kennis en ervaring, maximaal €6.470,- (schaal 12) als senior bij een fulltime werkweek van 36 uur.



Functie:business controller sociaal domein
Startdatum:09-10-2023
Ervaring:Ervaren
Educatielevel:HBO
Contracttype:Vast
Salaris:4020 – 6470
Uren per week:36 – 36

Heb je interesse in deze vacature en wil je graag op deze functie solliciteren? Neem dan contact op met Gemeente Zoetermeer via onbekend of onbekend. Of bezoek hun website onbekend.

Deel de vacature:

Redactie Zoetermeerkrant

Leuk dat je een van de recent geplaatste vacatures hebt geopend via de zoetermeerkrant. Hopelijk vind je een baan die bij je past en waar je gelukkig van wordt!

  1. Vacatures Zoetermeer
  2. Business Controller Sociaal Domein Gemeente Zoetermeer 09-10-2023

Bekijk ook andere vacatures