Vacature Business Analist

Business Analist in Zoetermeer

Business analist

Vacaturenummer: 23138BA-I&T
Omvang: 32 - 40 uur

Op zoek naar een dynamische rol waarin je jouw passie voor analyseren en probleemoplossing kunt toepassen? Ben je een enthousiaste business analist met de drive om bedrijfsprocessen te verbeteren en de behoeften van klanten en de business in kaart te brengen? Dan is de positie van business analist binnen ons team jouw volgende carrièrestap!

Jouw werk
We zijn op zoek naar een veelzijdige professional met een diepgaand begrip van klant- en gebruikersbehoeften, een sterke affiniteit met IT en een talent voor het ontrafelen van complexe (bedrijfs-) processen. Als business analist ben je de schakel die de behoeften van onze klanten en de business vertaalt naar praktische oplossingen. Je bent bedreven in het identificeren, analyseren en specificeren van requirements en zorgt ervoor dat deze helder en doeltreffend zijn voor Agile teams, projectteams, leveranciers en andere stakeholders, met een nadruk op IT-gerelateerde aspecten. Daarnaast analyseer en verbeter je bedrijfsprocessen.

Je speelt een cruciale rol in probleem- en procesanalyse, haalbaarheidsstudies, verandermanagement en de professionalisering van het vakgebied binnen onze organisatie. Ook ben je een gewaardeerde sparringpartner voor het management en werk je nauw samen met klantgroepmanagers en enterprise architecten. Je adviseert de procesverantwoordelijken over het verbeteren van bedrijfsprocessen en zet complexe vraagstukken gestructureerd uiteen. Je hebt oog voor de samenhang tussen missie, visie en strategie binnen de organisatie en vertaalt dit naar functionele vereisten en oplossingen zonder de organisatie, mensen, rechtmatig- en doelmatigheid uit het oog te verliezen. Je werkt samen met andere experts en disciplines binnen het CIO-office, waaronder architecten, information security officer. Als brug tussen deze experts en de business ben jij de drijvende kracht achter continue verbetering en effectieve oplossingen.

Wat maakt de functie zo boeiend

  • Je werkt aan complexe vraagstukken in een veelzijdige, soms politieke omgeving, waardoor geen dag hetzelfde is.
  • Je krijgt de kans om bij te dragen aan de groei van het vakgebied en jouw kennis te delen met anderen.
  • Je speelt een cruciale rol in het vormgeven van bedrijfsprocessen en het verbeteren van de klant- en gebruikerservaring: een rol met impact binnen de organisatie!

Waar kom je te werken
De functie valt binnen het CIO-office wat momenteel onderdeel uitmaakt van de afdeling Informatie en technologie. De afdeling Informatie en technologie heeft de regie over het gehele informatielandschap van SBB, voert geplande optimalisaties uit en draagt met een bedrijfszekere informatiearchitectuur bij aan de externe dienstverlening en interne samenwerking. Zij ondersteunt de organisatie met vier teams bij alle vraagstukken op het gebied van informatietechnologie: van projecten en adviesopdrachten tot reguliere beheertaken en gebruikersvragen. De afdeling Informatie en technologie (I&T) bestaat uit 24 interne en circa 14 externe medewerkers. De plannen zijn om het CIO-office binnen een jaar los te maken van de huidige afdeling.

Wil je een beeld krijgen van het werken bij SBB: bekijk dan de website . Heb jij ons logo al gespot? Benieuwd waar SBB voor staat: hier vertellen we je er graag meer over.

Wat breng je mee
Je past een breed scala aan technieken en tools en frameworks toe en hanteert een innovatieve denkwijze. Je beschikt over de juiste sensitiviteit die komt kijken binnen complexe, soms politiek geladen organisatorische omgevingen waar meerdere partijen samenwerken. Bovendien ben je goed op de hoogte van ontwikkelingen op het gebied van datagedreven werken en begrijp je de belangen van verschillende stakeholders op diverse niveaus.

Hiernaast zien we graag het volgende in jou terug:

  • Je hebt een afgeronde hbo-/wo-opleiding.
  • Je hebt tenminste 5 jaar ervaring op het gebied van business analyse.
  • Je hebt een 'open' blik en kunt schakelen tussen verschillende niveaus.
  • Goed inzicht en brede kennis van het ICT-domein, de ontwikkelingen daarin en de betekenis ervan voor de business.
  • Je bent bekend met het vertalen van behoeften naar business requirements in een online omgeving met veel interne en externe belanghebbenden.
  • Ervaring bij een overheidsorganisatie is een pre.
  • Ervaring met procesmodellering is een pre.

Competenties

  • Omgevingssensitiviteit
  • Analytisch vermogen
  • Samenwerken
  • Klantgericht

Ons aanbod
Je komt te werken in een betrokken afdeling met een informele sfeer. We bieden je een functie met veel kansen voor persoonlijke en professionele ontwikkeling. Daarnaast bieden we:

  • Een salaris van minimaal €4.443,- en maximaal €5.716,- (schaal 12) bruto per maand bij een fulltime dienstverband. Inschaling vindt plaats op basis van opleiding en ervaring.
  • Je krijgt 27 vakantiedagen en bij een fulltime dienstverband bouw je 112,5 uur (ADV) per jaar op.
  • Een eindejaarsuitkering van 8,33% en vakantiegeld.
  • Een tegemoetkoming in jouw premie ziektekostenverzekering van €27,50 netto per maand.
  • Het Individueel Keuzebudget (IKB). Zo kan je bijvoorbeeld de eindejaarsuitkering en vakantiegeld maandelijks laten uitbetalen (of een deel hiervan) en 5 verlofdagen verkopen, sparen of kopen.
  • Deelname aan een pensioenregeling bij ABP waarbij SBB 70% van de premie betaalt.
  • Faciliteiten om hybride te werken en een thuiswerkvergoeding.
  • Aandacht voor jouw persoonlijke ontwikkeling; je kunt opleidingen en cursussen volgen via onze SBB Academie.
  • Een inwerkprogramma; wij werken met een mentorsysteem.
  • Een reiskostenvergoeding woon-werkverkeer.
  • Wij stimuleren duurzaam reizen; OV wordt bij ons volledig vergoed.
  • Een zakelijke telefoon en een laptop.
  • Een aanstelling voor de duur van een jaar, met uitzicht op een contract voor onbepaalde tijd bij goed functioneren.

Procedure
Heb je belangstelling voor deze functie en beschik je over de gevraagde kennis en vaardigheden? Reageer dan uiterlijk 6 november 2023 door het sturen van een korte en gerichte motivatie en je curriculum vitae via de sollicitatiebutton . Heb je vragen over het sollicitatieproces? Stel ze gerust Ashni Balwant Gir, corporate recruiter, via 5 of via . Heb je vragen over de inhoud van deze vacature? Neem dan contact op met , , via 8 of .

De selectieprocedure bestaat uit twee rondes. De eerste gesprekken worden gevoerd op maandag 13november (middag). De tweede gesprekken worden gevoerd op dinsdag 21november (middag) . Beide gesprekken vinden plaats op ons kantoor in Zoetermeer.

De vacature is zowel intern als extern gepubliceerd. Bij gelijke geschiktheid krijgen interne kandidaten voorrang.

Opleidingsniveau

HBO/WO

Provincies

  • Zuid-Holland

Ervaring

5 - 10 jaar

Publicatiedatum

17 oktober 2023

Einddatum

06 november 2023

Nieuwsbrief ontvangen?

Ontvangt u graag actueel nieuws en praktische informatie over leren in de praktijk? En bent u benieuwd naar voorbeelden van de goede samenwerking tussen beroepsonderwijs en bedrijfsleven? Meld u aan voor de digitale nieuwsbrief van SBB. De nieuwsbrief verschijnt tienmaal per jaar.



Functie:business analist
Startdatum:18-10-2023
Ervaring:Ervaren
Educatielevel:HBO
Contracttype:Vast
Salaris:4443 – 5716
Uren per week:32 – 40

Heb je interesse in deze vacature en wil je graag op deze functie solliciteren? Neem dan contact op met Samenwerking Beroepsonderwijs Bedrijfsleven via onbekend of onbekend. Of bezoek hun website onbekend.

Deel de vacature:

Redactie Zoetermeerkrant

Leuk dat je een van de recent geplaatste vacatures hebt geopend via de zoetermeerkrant. Hopelijk vind je een baan die bij je past en waar je gelukkig van wordt!

  1. Vacatures Zoetermeer
  2. Business Analist Samenwerking Beroepsonderwijs Bedrijfsleven 18-10-2023

Bekijk ook andere vacatures