Logo Samenwerkingsorganisatie Beroepsonderwijs Bedrijfsleven
CompetentNL: één gemeenschappelijke taal voor het beschrijven van alle mogelijke skills
Activiteiten
Skills en CompetentNL
Onderzoek en informatie
Publicaties
Beleidsadviseur arbeidsvoorwaarden en medezeggenschap
Omvang: 32 - 40 uur
Krijg jij energie van het afsluiten van een cao met de vakbonden en het zijn van de linking pin tussen OR de bestuurder en HR? Vind je het leuk om met arbeidsvoorwaardelijke vraagstukken aan de slag te zijn en de organisatie verder te professionaliseren? Gaat jouw hart sneller kloppen van helder en pragmatisch adviseren en ben je communicatief sterk met een vlotte pen? Dan zijn wij op zoek naar jou!__
Jouw werk
Wat maakt de functie zo boeiend
Als beleidsadviseur arbeidsvoorwaarden en medezeggenschap werk je aan verschillende projecten op het gebied van cao en arbeidsvoorwaarden. Ook enkele grote landelijke ontwikkelingen hebben impact op jouw werkveld, zoals pensioenwijzigingen. Jij bent verantwoordelijk voor de ontwikkeling, beheer en de uitvoering van arbeidsvoorwaarden. Jij gaat werken aan visie-, strategie-, en beleidvorming rondom deze thema's en wordt projectleider van één of meerdere thema's. Dit doe je in nauwe samenwerking met je Hr-collega's die allemaal vanuit hun eigen aandachtsgebied(en) aan de HR-thema's verbonden zijn. Je schakelt continu en geen dag zal hetzelfde zijn.
Je bent de spil tussen de OR, bestuurder en HR en uiteraard de afdelingen die verder op de relevante thema's betrokken kunnen zijn. Je neemt deel aan het overleg met de OR. Je bereidt het OR-overleg voor met de bestuurder, je maakt annotaties en zorgt voor benodigde verslaglegging. Je zorgt dat acties na OR- overleggen worden uitgezet en neemt deel aan relevante OR-commissies.
Je legt makkelijk de verbinding met andere teams en afdelingen en gaat op onderzoek uit bij verschillende stakeholders om draagvlak te creëren. Naast de vele interne contacten ben je ook bezig met het onderhouden van diverse externe relaties. Daarnaast ben je verantwoordelijk voor het analyseren van organisatievraagstukken en -situaties op strategisch/tactisch niveau vanuit het HR-perspectief en adviseer je het MT.
Schakelen op strategisch, tactisch en operationeel niveau is voor jou geen onbekend terrein. In je adviesrol puzzel je met de mogelijkheden in regelgeving. SBB heeft een eigen cao, die jaarlijks wordt vastgesteld. Je neemt deel aan het overleg met de vakbonden over de cao en staat voor je advies en je onderbouwt je advies krachtig aan het MT. Je hebt een actieve rol in werkgroepen die gaan over de arbeidsvoorwaarden. Je bent een stevige gesprekspartner die zich helder en resultaatgericht kan uitdrukken.
Waar kom je te werken
Je wordt onderdeel van de HR-afdeling en samen met 25 collega's adviseer je de directie, het management en de organisatie. De HR-afdeling bestaat uit de clusters: HR-advies, recruitment, personeels- en salarisadministratie, HR-inkoop, functioneel beheer en SBB Academie.
" Onze medewerkers zijn trots op hun bijdrage aan het maatschappelijk belang. Zij waarderen SBB vooral om de autonomie en regelruimte en de heldere organisatiedoelen" - Bettina Luijpen, manager Hr.
Wat breng je mee
Als trekker van de verschillende onderwerpen begeleid je brainstormsessies om vervolgens met werkgroepen te komen tot de uitkomst en hierop beleid te schrijven. Je bent samenwerkingsgericht en een gesprekspartner op alle niveaus in de organisatie, maar je vindt het ook leuk om solistisch te werken. Je weet het spel te spelen binnen een inspirerende, complexe en bestuurlijke omgeving.
Daarnaast zien het volgende graag in jou terug:
Ons aanbod
Je komt te werken in een inspirerende omgeving waar veel aandacht is voor ontwikkeling, inspirerend leiderschap en talenten van onze medewerkers. We bieden je een functie waar je zelf verantwoordelijk bent voor jouw ontwikkeling, waar je grote mate van vrijheid en verantwoordelijkheid krijgt in de uitvoering van je functie. Daarnaast bieden we:
Procedure
Reageer dan snel door het sturen van een korte en gerichte motivatie en je curriculum vitae via de sollicitatiebutton. Heb je vragen over de procedure? Neem dan contact op met Hasret Dagdelen, coördinator recruitment/ senior corporate recruiter, via 7 of . Wil je meer weten over de inhoud van de functie neem dan contact op met , , via of op 8.
Acquisitie door recruitmentbureaus en zzp'ers: we waarderen je enthousiasme, echter vullen we deze functie zelf in. Mochten we interesse hebben in hulp van buitenaf, dan zorgen wij ervoor dat we contact opnemen met bureaus waarmee wij samenwerken.
Opleidingsniveau
WO
Provincies
Plaats
Branches
Publicatiedatum
15 februari 2024
Einddatum
01 mei 2024Nieuwsbrief ontvangen?
Ontvangt u graag actueel nieuws en praktische informatie over leren in de praktijk? En bent u benieuwd naar voorbeelden van de goede samenwerking tussen beroepsonderwijs en bedrijfsleven? Meld u aan voor de digitale nieuwsbrief van SBB.
Functie: | beleidsadviseur |
Startdatum: | 16-02-2024 |
Ervaring: | Ervaren |
Educatielevel: | WO |
Contracttype: | Freelance |
Salaris: | 4754 – 6116 |
Uren per week: | 32 – 40 |
Heb je interesse in deze vacature en wil je graag op deze functie solliciteren? Neem dan contact op met Samenwerking Beroepsonderwijs Bedrijfsleven via onbekend of onbekend. Of bezoek hun website onbekend.
Deel de vacature:
Redactie Zoetermeerkrant
Leuk dat je een van de recent geplaatste vacatures hebt geopend via de zoetermeerkrant. Hopelijk vind je een baan die bij je past en waar je gelukkig van wordt!
Altijd op de hoogte van het laatste nieuws in gemeente Zoetermeer via Zoetermeerkrant.nl.
Vind woningen, vacatures, bekijk 112 meldingen en zie wanneer evenementen plaatsvinden op Zoetermeerkrant.nl.
© Zoetermeerkrant.nl is een merk van Krant.News Regionale nieuws groep.