Vacature Adviseur Kabinetszaken

Adviseur Kabinetszaken in Pijnacker

Adviseur Kabinetszaken (24-32 uur)

Opdrachtnummer 21747 Opdrachtgever Gemeente Pijnacker Nootdorp Datum 15 januari 2024 tot 15 juli 2024 Uren per week voor 28 uur per week. Status

Open

Regio Zuid-Holland Functie type Beleids- en Adviesdiensten, Sociaal Maatschappelijk Domein Sluitingsdatum 26 december 2023 Verlengingsopties Ja, 2x 6 maanden.

-

Introductie

Voor de Gemeente Pijnacker Nootdorp zijn wij op zoek naar een Adviseur Kabinetszaken (24-32 uur).

Opdracht inhoud

Als Adviseur Kabinetszaken binnen de gemeente bij jij hét aanspreekpunt voor alles wat met kabinetszaken en representatie te maken heeft. Je levert een bijdrage aan beleidsontwikkeling en adviseert over de beleidsmatige aspecten van beleid op meerdere complexe en brede terreinen.

Het is een afwisselende functie waarbij jij je bezig houdt met advisering, beleid, organiseren en coördineren en uitvoering. Hierbij moet je denken aan:

  • Advisering en ondersteuning van het college van burgemeester en wethouders bij hun optreden als vertegenwoordiger van het gemeentebestuur bij representatieve en protocollaire aangelegenheden;
  • Advisering en ontwikkelen van beleid op het gebied van professioneel relatiebeer van het college van burgemeester en wethouders;
  • Mede ontwikkelen van het gemeentelijke beleid en het opstellen van richtlijnen op het terrein van kabinet en protocol en hiervoor voorstellen maken voor het college van burgemeester en wethouders en waar nodig de gemeenteraad;
  • Organiseren, coördineren en uitvoeren van officiële bezoeken, ontvangsten, recepties e.d. voor het onderhouden van de bestuurlijke netwerken en bestuurlijke contacten op lokaal, regionaal en landelijk niveau;
  • Organiseren van de jaarlijkse herdenkingen en evenementen. Denk hierbij aan de Lintjesregen, de nieuwjaarsreceptie voor de inwoners, activiteiten in het kader van de herdenking en viering van 4 en 5 mei, en dergelijke.

Organisatie

De gemeente Pijnacker-Nootdorp is een groeigemeente, de komende jaren neemt het inwoneraantal toe van 55.000 naar 65.000. We werken de komende jaren aan grote projecten op het gebied van woningbouw, bedrijventerreinen, infrastructuur, voorzieningen, natuur en recreatie. Het ondernemersklimaat wordt gekenmerkt door innovatieve ondernemers die vooruitlopen op het gebied van warmtetransitie en duurzaamheid. Wonen in Pijnacker-Nootdorp is aantrekkelijk vanwege de goede voorzieningen en de prettige ligging in het groen met uitstekende verbindingen naar Den Haag en Rotterdam.

De ambtelijke organisatie bestaat uit circa 400 medewerkers. De organisatiecultuur kenmerkt zich door een informeel karakter, vertrouwen en veel ruimte voor eigen inbreng en ontwikkeling. Onze medewerkers voelen zich gewaardeerd en zijn trots op de organisatie waarvoor zij werken.

OVER ONZE GEMEENTE:

De gemeente Pijnacker-Nootdorp is een groeigemeente, de komende jaren neemt het inwoneraantal toe van 57.000 naar 65.000. Wonen in Pijnacker-Nootdorp is aantrekkelijk vanwege de goede voorzieningen en de prettige ligging in het groen met uitstekende verbindingen naar Den Haag en Rotterdam. De ambtelijke organisatie bestaat uit ongeveer 400 medewerkers. De organisatiecultuur kenmerkt zich door een informeel karakter, vertrouwen en veel ruimte voor eigen inbreng en ontwikkeling. Collega's voelen zich gewaardeerd en zijn trots om te werken voor Pijnacker-Nootdorp.

OVER ONS TEAM:

De Concernstaf (CST) is een afdeling overstijgende stafafdeling die in opdracht van de gemeentesecretaris ondersteuning biedt aan zowel de ambtelijke als de bestuurlijke organisatie. De afdeling voert regie op een aantal inhoudelijke strategische onderwerpen. Het is een kleine afdeling, van ongeveer 23 mensen, die zich kenmerkt door een adviserend en dienend karakter aan het bestuur en management. Bovendien voert de CST controles en onderzoeken uit. Onze inzet is gericht op het verbeteren van de kwaliteit van de organisatie zodat wij er staan voor de inwoners van onze gemeente.

Competenties

  • Je beschikt over een flinke dosis doorzettingsvermogen;
  • Je werkt planmatig, houdt overzicht en bewaakt deadlines;
  • Je bent stressbestendig
  • Je hebt oog voor detail;
  • Je kan goed organiseren, analyseren, verbinden en heb je een flexibele werkinstelling.

Eisen en wensen

  1. Je gebruikt je eigen laptop en mobiel;
  2. Je hebt minimaal 5 jaar aantoonbare werkervaring in de afgelopen 8 jaar als adviseur op het gebied van kabinetszaken bij een overheidsorganisatie;
  3. Je beschikt over minimaal 1 jaar aantoonbare werkervaring secretaresse of medewerker Kabinetszaken binnen een gemeentelijke instelling;
  4. Je hebt aantoonbare werkervaring met het schrijven van toespraken en voorwoorden;
  5. Je beschikt over een afgeronde training/cursus op het gebied van Kabinetszaken;
  6. Je hebt aantoonbare werkervaring met het organiseren van jaarlijkse evenementen binnen een gemeente.

Overige informatie

Daarom zijn we benieuwd naar wie jij bent! Reageer via de onderstaande button op deze opdracht. Nog geen profiel? Deze maak je heel makkelijk en snel aan. Nadat jij je interesse kenbaar hebt gemaakt zullen wij contact met je opnemen. Ten aanzien van referenties vragen wij: naam, bedrijf en telefoonnummer. Je wordt beoordeeld op zowel eisen als wensen. Wanneer er niet wordt voldaan aan een eis, komt je niet in aanmerking voor de opdracht (knock-out). Daarnaast wordt er beoordeeld op diverse wensen. In je aanbieding moeten eisen en wensen plus de mate waarin hieraan voldaan wordt expliciet benoemd worden. Heb je over deze opdracht of andere opdrachten vragen? Neem dan contact op via of of vul het contact formulier in.

Een indicatie van je uurtarief voor deze opdracht zien wij graag in je reactie op deze opdracht. ZP&co werkt in opdracht van de externe opdrachtgevers met uurtarieven inclusief reis en verblijfkosten, exclusief BTW.
Indien je geen ZZP'er bent kun je ook reageren. Wij bieden je dan, voor de periode van de opdracht, een marktconform salaris.
Nadere informatie verkrijgbaar bij team ZP&co . ZP&co is een bemiddelingsorganisatie/coöperatie voor ZZP'ers met een HBO+ werk-denkniveau. Wij hebben geen winstdoelstelling. Jij als Zelfstandig Professional staat centraal in onze coöperatie. Doe mee en word lid. Bedrijven die op zoek zijn naar ZZP'ers. Wij hebben ze. Met een achterban van ruim 14.000 ZZP'ers heeft de coöperatie altijd een oplossing.



Functie:adviseur kabinetszaken
Startdatum:15-12-2023
Ervaring:Ervaren
Educatielevel:HBO
Contracttype:Freelance
Salaris:onbekend – onbekend
Uren per week:24 – 32

Heb je interesse in deze vacature en wil je graag op deze functie solliciteren? Neem dan contact op met Gemeentekantoor Pijnacker via onbekend of onbekend. Of bezoek hun website onbekend.

Deel de vacature:

Redactie Zoetermeerkrant

Leuk dat je een van de recent geplaatste vacatures hebt geopend via de zoetermeerkrant. Hopelijk vind je een baan die bij je past en waar je gelukkig van wordt!

  1. Vacatures Zoetermeer
  2. Adviseur Kabinetszaken Gemeentekantoor Pijnacker 15-12-2023

Bekijk ook andere vacatures