Ben jij toe aan een nieuwe uitdaging? Bij de RDW kan jij als administratief-juridisch medewerker het verschil maken! Vanaf 2024 wordt er op twee nieuwe wegen in Nederland tol geheven. Vrachtwagens gaan ook vanaf 2026 betalen voor het gebruik van de wegen. Dit is een unieke verandering waarbij de RDW verschillende uitdagingen verwacht. Samen ga jij met het team dit traject vlekkeloos laten verlopen! Ben jij benieuwd wat jij daarvoor nodig hebt? Lees dan gauw verder.
Wat bieden wij jouAls administratief-juridisch medewerker kan jij je gauw vinden in nieuwe systemen. Je kan goed overweg met MS Office en Teams. Verder ben je integer, schiet je niet gauw in de stress en denk je graag proactief mee. Je werkt met 30 collega's dus samen streef je naar een mooi resultaat en doe je dit stap voor stap. Ook neem jij het volgende mee:
Als administratief juridisch medewerker ben je de spil in veel activiteiten op de afdeling JBZ. Wat de functie aantrekkelijk maakt, is de diversiteit aan werkzaamheden. Je bent verantwoordelijk voor de postverwerking, de administratieve verwerking van bezwaarschriften en (hoger-)beroepszaken en de dossiervorming. Bij al dit soort bezwaar- en beroepschriften zorg jij voor optimale dossieropbouw en soepele afhandeling. Zo voer je de gegevens in ons systeem in, controleer je de compleetheid ervan, beantwoord je telefoontjes van de indiener, plan je de hoorzitting in en bewaak je de reactietermijnen. Merk je dat er rondom een bepaald proces, bijvoorbeeld de toelating van voertuigen en voertuigonderdelen, veel bezwaren en beroepschriften zijn? Dan geef je dit aan bij jouw collega’s zodat zij kunnen onderzoeken waar het efficiënter of duidelijker kan.
Voor de RDW is dit een nieuwe verantwoordelijkheid die is ondergebracht in een nieuwe divisie Tolheffing èn in een team Bezwaar en Beroep Tolheffing binnen de afdeling Juridische Bestuurlijke Zaken (JBZ). Binnen de RDW is de divisie Tolheffing verantwoordelijk voor de realisatie van de programma’s Tijdelijke Tolheffing en Vrachtwagenheffing en de uitvoering ervan. JBZ zal de bezwaar- en beroepsprocedures op ontheffings- en boetebesluiten afdoen.
SollicitatieBen jij enthousiast geworden over deze vacature als administratief-juridisch? Stuur dan je CV naar ons via de sollicitatieknop op onze website. We kijken ernaar uit om kennis met je te maken!
Uiteraard staat deze vacature open voor iedereen die zich hierin herkent.Functie: | Administratief-juridisch medewerker |
Startdatum: | 11-01-2024 |
Ervaring: | Starter |
Educatielevel: | MBO |
Contracttype: | Tijdelijk |
Salaris: | onbekend – onbekend |
Uren per week: | 36 – 36 |
Heb je interesse in deze vacature en wil je graag op deze functie solliciteren? Neem dan contact op met Tempo-Team via Zoetermeer@tempo-team.nl of 079 351 59 51. Of bezoek hun website http://www.tempo-team.nl.
Deel de vacature:
Redactie Zoetermeerkrant
Leuk dat je een van de recent geplaatste vacatures hebt geopend via de zoetermeerkrant. Hopelijk vind je een baan die bij je past en waar je gelukkig van wordt!
Altijd op de hoogte van het laatste nieuws in gemeente Zoetermeer via Zoetermeerkrant.nl.
Vind woningen, vacatures, bekijk 112 meldingen en zie wanneer evenementen plaatsvinden op Zoetermeerkrant.nl.
© Zoetermeerkrant.nl is een merk van Krant.News Regionale nieuws groep.